• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilken lånförmedlare ska man söka via?

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 661
Mottagna reaktioner
1 805
Poäng
1 217
Lendo och zmarta i dagsläget har procentuellt flest godkända lån av de jag har koll på. Sambla kanske också, men osäker där.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 661
Mottagna reaktioner
1 805
Poäng
1 217
Har inte det att göra med att de har flest långivare som budar, tror zmarta även har smslån aktörer exempelvis tryggkredit
Kan va så, ser dock att även Lendo har det. Gäller förresten utbetalda lån den statistik jag har. Så inte bara godkända lån, utan även utbetalda och klara.

Jag tror dock att det inte är så många som väljer sms-lån via förmedlare. De flesta söker om mycket högre belopp om de kan erbjuda. 100k+
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Kan va så, ser dock att även Lendo har det. Gäller förresten utbetalda lån den statistik jag har. Så inte bara godkända lån, utan även utbetalda och klara.

Jag tror dock att det inte är så många som väljer sms-lån via förmedlare. De flesta söker om mycket högre belopp om de kan erbjuda. 100k+
Snyggt, nej det är väl bara de som är i en destruktiv spiral på väg neråt i låneträsket som kanske får ett sådant bud från lendo/zmarta och tar det... innan man börjar med andra smslånbolag.
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
pga? Alla stora förmedlare har mer eller mindre sammarbete med samma lånegivare. Bara Sambla som är skräp enligt min erfarenhet, plus man inte får erbjudanden i realtid som dom andra.
Det står pga ett kundbetyg på 4,8 av 5 på Trustpilot. Advisa har Nordea men inte Lendo, vet inte om man får något av Nordea men en stor bank som Lendo inte samarbetar med.
 
Senast ändrad:

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Det står pga ett kundbetyg på 4,8 av 5 på Trustpilot. Advisa har Nordea men inte Lendo, vet inte om man får något av Nordea men en stor bank som Lendo inte samarbetar med.
Är man inte förmånskund eller högre hos Nordea är det 7% ränta men rak amortering, är väl sådär.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
720
Poäng
647
Jag tänkte slänga in min ansökan på Fredag klockan 08.00 och se om jag får några svar. Eftersom Lendo har en gräns på 150k för oss med betalningsanmärkningar, och jag behöver försöka få 250k, så vacklar jag mellan Advisa och Zmarta. Jag har hört att Zmarta ansökningar leder till ett mindre jordskred av telefonförsäljning, så jag lutar åt Advisa.
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Jag tänkte slänga in min ansökan på Fredag klockan 08.00 och se om jag får några svar. Eftersom Lendo har en gräns på 150k för oss med betalningsanmärkningar, och jag behöver försöka få 250k, så vacklar jag mellan Advisa och Zmarta. Jag har hört att Zmarta ansökningar leder till ett mindre jordskred av telefonförsäljning, så jag lutar åt Advisa.
Advisa och Sambla har ju slagits ihop så du vet. Man har ju läst här att de också brukar jaga folk som hett villebråd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp